Paper Mario na N64 (2001) i Paper Mario: The Thousand-Year Door na GC (2004) to gry RPG z fajnie pomyślanym i wyjątkowo grywalnym systemem walk, kapitalną fabułą i niekonwencjonalną grafiką (wykorzystywały grafikę 3D, ale wszystkie postaci i większość obiektów jako wykonane z papieru są płaskie i dwustronne – nawiązanie do grafiki 2D). Oba tytuły charakteryzowały się ponadto bardzo wysoką grywalnością, naprawdę znakomitym poczuciem humoru i masą rajcujących „smaczków” w postaci nawiązań do starszych gier z Mario w roli głównej (dla koneserów). Brzmi jak marketingowy bełkot, ale tak jest w rzeczywistości ;) Co do "smaczków" - w The Thousand-Year Door na przykład przejmowaliśmy w kilku miejscach kontrolę nad Bowserem (wielki zły boss w grach z serii SMB) i pokonywaliśmy levele typowo platformowe w scenerii znanej z klasycznego Super Mario Bros.
Pomysł był tak genialny, że Nintendo i Intelligent Systems (developer) zdecydowali się stworzyć na jego podstawie całą nową grę. Roboczo nazwana Super Paper Mario nie posiada jeszcze ustalonej daty premiery, wiadomo tylko że ukaże się w wersji na konsolę GameCube.
Zapowiedź tej gry to jedna z najlepszych wiadomości, jakie usłyszałem podczas tegorocznych targów E3. Myślę, że te obrazki wyjaśnią więcej niż kolejny akapit tekstu:
Najlepszy power-up w historii.
Filmik do obejrzenia na Youtube.
W bieżącym roku posiadacze GameCube'a będą mogli także zagrać m.in. w The Legend of Zelda: Twilight Princess, Splinter Cell: Double Agent, Baten Kaitos Origins, Super Monkey Ball Adventures, Donkey Kong Bongo Blast i LEGO Star Wars II.