Firma Nintendo, zanim pod koniec lat 70-tych ubiegłego wieku wkroczyła na rynek gier wideo, przez prawie sto lat funkcjonowała jako producent gier planszowych i karcianych oraz szeroko rozumianych zabawek. W takich warunkach - od tworzenia elektronicznych lub mechanicznych zabawek nie mających z konsolami czy komputerami wiele wspólnego - rozpoczynała pracę część późniejszych Bogów Elektronicznej Rozrywki, jak choćby Ś.P. Gunpei Yokoi (który światu dał się poznać w kolejnych latach jako twórca konsoli Game Boy i producent sporej części przebojów Nintendo z lat 80-tych, m.in. Metroid, Kid Icarus oraz Duck Hunt).
Okazuje się, że geneza Duck Hunt - gry na Famicoma (japońskiego odpowiednika Nintendo Entertainment System, w Polsce znanego szerzej jako Pegasus) z 1984 roku - sięga roku 1976, kiedy to na japońskim rynku ukazał się produkt pod taką samą nazwą, wykorzystujący zasilany bateriami light gun wraz z rzutnikiem wyświetlającym na ścianie animowany obraz. A z resztą - zobaczcie sami: