Wpis zainteresuje małą część czytelników - pozostali mogą czekać na kolejne, które powracają właśnie po przerwie świąteczno-noworocznej ;)
O co chodzi? O wykład na temat tzw. "systemu zabezpieczeń" konsoli Xbox, wygłoszony parę tygodni temu przez Michaela Steila - jednego z ojców projektu Xbox-Linux.
Wymagana podstawowa znajomość angielskiego i godzinka czasu (bo tyle właśnie trwa zapis tej prezentacji).
Tłumaczenie oryginalnego streszczenia:
Pod koniec 2001 roku Microsoft, chcąc konkurować z firmami Sony i Nintendo, wprowadził na rynek Xboxa - swoją pierwszą konsolę do gier. Ponieważ prawdziwe pieniądze zarabia się na grach, a nie na samych konsolach, Microsoft musiał upewnić się (na tyle ile był w stanie) że nikt nie wykorzysta konsoli do uruchamiania pirackich gier oraz do zastosowań innych niż gry [np. amatorskie oprogramowanie typu media center, emulatory, Linux czy wykorzystanie "dotowanego" przez Microsoft sprzętu przy tworzeniu klastrów obliczeniowych - przyp. Galu] . Chociaż oryginalny pomysł systemu zabezpieczeń był dobry i kopiowany był od tego czasu wielokrotnie, niedoświadczona ekipa w Microsofcie dopuściła się szeregu błędów na etapie projektowania, wdrażania i planowania. Wykład ten rekonstruuje projekt systemu zabezpieczeń Xboxa z punktu widzenia Microsoftu, a następnie "dekonstruuje" go z punktu widzenia hackerów. Dodatkowo pojawią się wzmianki dotyczące następcy Xboxa, konsoli Xbox 360.
- Link do zapisu prezentacji (Google Tech Talks).
- Uzupełnienie: 17 błędów w systemie zabezpieczeń konsoli Xbox (PDF, 240kB), również w języku angielskim.