Gears of War to exclusive na Xbox'a 360 i jedna z najgorętszych - uwzlędniając tytuły startowe na PS3 oraz Wii - gier tego roku. Gra twórców Unreal'a (Epic Games), pierwszy produkt wykorzystujący trzecią generację silnika graficznego Unreal Engine; mający pokazać prawdziwą moc drzemiącą w konsoli i spróbować zagłuszyć premierę PLAYSTATION3. A tak poza tym wszystkim: strzelanka z widokiem z trzeciej osoby, inspirowana w dużej mierze rozwiązaniami znanymi z Resident Evil 4 (widok, celowanie, quick-time events) oraz gier typu Kill.Switch (chowanie się za przeszkodami, prowadzenie ostrzału zza osłony).
Na Xbox'a 360 zdążyło pojawić się już tyle gier nieefektownych lub przeciętnych graficznie, że dzisiaj wyobrażenie tzw. nextgenowej grafiki odbiega dalece od idealistycznych wizji sprzed kilkunastu miesięcy. Gears of War przypomina nam, czego powinniśmy oczekiwać w temacie oprawy od nextgenowych produkcji - w tym temacie Gears of War naprawdę powala na kolana. W tym miejscu możecie obejrzeć krótki, jednominutowy trailer (z gatunku tych bardziej "artystycznych" - gameplay'u nie pokazuje, ale w całości oparty jest na grafice liczonej w czasie rzeczywistym na silniku gry). Więcej interesujących filmików i obrazków możecie znaleźć tutaj (Xboxyde) lub tutaj (GameTrailers).
Gears of War pierwotnie miał ukazać się rok temu, w momencie debiutu Xbox'a 360, ostatecznie jednak autorzy pracowali nad nim 12 miesięcy dłużej. Świadczy to o tym, jak bardzo istotnym tytułem jest dla Microsoftu. Tak na marginesie - parę dni temu wyczytałem, że to właśnie za namową ekipy odpowiedzialnej za Gears of War Microsoft podjął - w fazie projektowania ostatecznej specyfikacji X360 - decyzję o zwiększeniu ilości pamięci konsoli z 256 do 512MB.
Polska premiera Gears of War już 17 listopada, czyli tego samego dnia co w całej Europie, chociaż przy cenie wynoszącej 259zł powodzenia nie wróżę :)