Premiera w Europie i w Stanach - 17 Listopada. W Japonii tydzień wcześniej. Za tańszą wersję zapłacimy $499/ EUR499, za droższą - $599/ EUR599.
Wersja tańsza różni się kilkoma dosyć istotnymi szczegółami - brakiem bezprzewodowej karty sieciowej 802.11, brakiem wyjścia HDMI video (!!!), brakiem slotów na karty pamięci (MemoryStick / SD / CompactFlash) oraz dyskiem twardym o pojemności 20GB w miejsce dysku 60GB. Czy powtórzy się historia, jaką mamy obecnie z Xbox 360 Core System - która nie jest raczej najbardziej poszukiwaną wersją konsoli? Z jednej strony 599 eurosów za konsolę do gier to suma naprawdę spora, z drugiej - prawodopodobnie kupno wersji o 100 papierów tańszej oznaczać będzie "dożywotnią" rezygnację z pewnych istotnych funkcji.
Przy okazji zerknijcie na bardzo interesujące zestawienie cen poszczególnych konsol w momencie ich rynkowego debiutu (także z uwzględnieniem inflacji) na przestrzeni ostatnich 30 lat.
Heavenly Sword, SCEE
Grafika zaprezentowanych gierek nie spowoduje opadu szczęki - jest to poziom zbliżony do poziomu tytułów startowych na Xbox'a 360. Przez ostatni rok zdążyliśmy się oswoić z nextgenową grafiką, problemem może być to że przedstawione materiały odstają nieco od tych pokazywanych rok wcześniej. Obrazki i filmiki dostępne są m.in. na PlaySyde.
Rzut oka na system zintegrowanych usług sieciowych PlayStation 3 (tu akurat: marketplace).
Ale, mimo wszystko, Sony pokazało coś, co - podobnie jak rok temu - pozwoliło im uzyskać efekt zaskoczenia i być może osłabić nieco rozmach pozostałych dużych dzisiejszych konferencji (Nintendo i Microsoft).
Tym czymś był pad. Pamiętacie zaprezentowanego w zeszłym roku "prototypowego" DualShocka3? Nieaktualne. Finalna wersja kontrolera PS3 wygląda dokładnie tak, jak stary, dobry DualShock2 (oczywiście tym razem z triggerami pod L1 i L2 i w pełni bezprzewodowo - aczkolwiek z możliwością podpięcia kabelka). W środku kontrolera zamontowano jednak... czujnik ruchu. Nic więcej nie napiszę, zobaczcie sobie ten wynalazek w akcji (@YouTube i jeszcze raz @Youtube).
Cieszy zapowiedź solidnego wsparcia dla PlayStation2 w następnych latach, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę tragiczną sytuację GameCube'a i niewiele lepszą "starego" Xbox'a.
Całą konferencję można obejrzeć (streaming lub download) za darmo i w znośnej jakości dzięki serwisowi GameSpot (link znajdziecie po prawej stronie).