Za nową odsłonę Need For Speed odpowiadają panowie z Criterion - twórcy serii Burnout - i jest to wystarczający powód, aby na nowo zainteresować się NFS-em. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż jest to nowa gra z podtytułem Hot Pursuit!
Co powiecie na szybkie przypomnienie dwóch historycznych odsłon "gorącego pościgu"?
Need For Speed III: Hot Pursuit z roku 1998 w wersji PC/Windows (ukazała się również wersja na PlayStation) stanowił wielki skok jakościowy w stosunku do średnio udanej części drugiej, wydanej rok wcześniej. Twórcy nowej gry wykorzystali postęp w temacie pecetowego hardware'u - celując w nowoczesne procesory (Pentium MMX, Pentium II) i akceleratory grafiki trójwymiarowej zgodne z Direct3D (gra zadawalała się kartami w rodzaju pierwszego Voodoo lub Rivy 128, które wówczas należały już do średniej półki akceleratorów) - i stworzyli grę powalającą pod względem jakości generowanej grafiki 3D (chromowane samochody, liście pod kołami...). Nie tylko oprawa zapewniła grze stosunkowo długi żywot - odpowiadała za to również obecność trybów gry sieciowej i edytora pojazdów, rozbudowane możliwości tuningu oraz dobra grywalność.
W latach 1999-2000 ukazały się dwie kolejne odsłony Need For Speed na PC/Windows i PlayStation, ale wydany w 2002 roku Hot Pursuit 2 był pierwszą grą z serii wydaną z myślą o nowej generacji konsol stacjonarnych: PlayStation2, Xbox oraz Nintendo GameCube. Niezbyt udaną wersję pecetową i nie do końca dopracowane wersje na konsole Microsoftu i Nintendo przeciwstawiano rewelacyjnej odsłonie na PlayStation 2, która - w moim odczuciu - stanowi po dziś dzień szczytowe osiągniecie całej serii:
Najnowszy NFS nie ma pretensji do bycia tytułem przełomowym, pomimo zapowiedzi o rozbudowanym elemencie sieciowo-społecznościowym. Bezpiecznie będzie napisać po prostu, że twórcy stawiają na sprawdzone wzorce Burnouta i Need For Speeda. Polska i europejska premiera nowego Need For Speed: Hot Pursuit zapowiedziana została na 19 listopada bieżącego roku. Filmik trochę stary (z czerwca), ale jary: